mobiltelefon pc

Kundeerklæring

Vi er pliktig til å kjenne våre  kunder. Derfor har du kanskje mottatt en SMS fra oss nå. På denne siden finner du informasjon om hvorfor du har fått denne meldingen, og hva du må gjøre.

Velg kundeerklæring:

Aasen Sparebank

Kundeerklæring banken (Privat)

Oppdater kundeerklæring for produkter som gjelder Aasen Sparebank.

Aasen Sparebank

Kundeerklæring banken (Bedrift)

Kundeerklæring for deg som svarer på vegne av din bedrift.

eika

Kundeerklæring EBK

Oppdater kundeerklæring for deg som har lån i Eika Boligkreditt (velg "Gå til signering"").

LOKALBANK

Kundeerklæring - LBkredittkort

Oppdater kundeerklæring for deg som har kredittkort fra LOKALBANK.

Hvorfor må du oppdatere din kundeinformasjon?

For å hindre hvitvasking, terrorfinansiering og ID-tyveri er vi som bank forpliktet til å vite hvem du er og hvordan du bruker banken. Hvitvaskingsloven pålegger banken å innhente opplysninger om deg som kunde slik at vi kan ivareta dine økonomiske interesser, samtidig som vi ivaretar vårt samfunnsansvar.

Vi må vite hvem du er og hvor pengene dine kommer fra. Det innebærer at du må svare på noen spørsmål om hvordan du bruker banken slik at informasjonen vi har om deg er korrekt. Vi må også vite om eventuell skatteplikt og utbetalinger til utlandet, samt opplysninger om du er en politisk eksponert person (PEP). 

Bankene er pålagt et samfunnsansvar for å hindre:

  • Hvitvasking
  • Terrorfinansiering
  • ID-tyveri

Det er viktig at du besvarer disse spørsmålene så snart som mulig og kommer innom med legitimasjon hvis du har fått ny. Ta kontakt med oss om det er noe som forhindrer deg fra å sende inn disse opplysningene.

Ta kontakt med oss i Aasen Sparebank

Vi er her for deg - i gode og andre dager